PUBLICITAT

Un comerç enquistat en el pessimisme

La darrera enquesta de conjuntura que elabora la Cambra de Comerç ens permet apropar-nos a la visió que tenen els comerciants de la seva evolució en aquest escenari de crisi econòmica –l’escenari no ha variat, encara que s’hagi moderat.
Es pot constatar que no hi ha una millora perquè el poder adquisitiu dels ciutadans i dels visitants continua feble i també per un canvi de concepte pel que fa als visitants, que abans tenien les compres com a motiu del viatge, mentre que ara les compres formen part d’una de les activitats complementàries més durant l’estada al nostre país.
Els comerciants constaten que hi ha un repunt de les vendes que coincideix amb alguna campanya concreta o amb les rebaixes. En aquests períodes especials el comerç s’anima, però no suposa un increment important que tingui una repercussió en el balanç final de l’any. Amb tot hi ha certa dosi d’optimisme ja que són menys els empresaris que es mostren pessimistes respecte l’any anterior, encara que la gran majoria pronostica que l’evolució del seu negoci serà regular.
Quan es parla de comerç hom acostuma a pensar en l’eix comercials que configuren les avingues Meritxell i Carlemany. La creació de Vivand ha estat reactivadora, mentre que la transformació d’una part de Meritxell en zona exclusiva per a vianants ajudarà a consolidar aquesta àrea, molt confluïda normalment de turistes.
Però el comerç andorrà no és només les franquícies o les gran superfícies, sinó també els negocis minoristes que han viscut també l’arribada de grans marques i que han hagut d’adaptar-se per poder sobreviure. Les perspectives no donen per tirar coets, ja que només el 28% dels enquestat per la Cambra de Comerç confia en millorar.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT