PUBLICITAT

Quan la paraula funcionari s’aparella a mala imatge

El Raonador del Ciutadà, Josep Rodríguez, es va tornar a referir als funcionaris durant la presentació de l’informe anyal del 2015. Ho va fer per explicar que el 35% del nombre total d’expedients que gestiona són sobre queixes pel tracte rebut dels treballadors públics. Un mes abans Rodríguez va ser més precís en apuntar que un nombre destacat d’assegurats havien tramés queixes per l’atenció rebuda a la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS); i en una entrevista en aquest rotatiu afirmava: «Si passem per la CASS i veiem les cues que hi ha de vegades, ens podem imaginar fàcilment que hi pugui haver queixes d’aquest tipus. No és que sigui comprensible o justificable, perquè l’atenció al públic ha de ser el més correcta possible». La CASS va prendre nota immediatament de les manifestacions del raonador i de seguida va anunciar que s’impartiran formacions als treballadors de l’entitat que atenen al públic perquè facin la seva tasca el millor possible, alhora que crearà la figura d’un mediador –seguint el model que ha implementat la Universitat d’Andorra– perquè rebi directament les queixes dels assegurats i actuï com un pont de comunicació» entre la CASS i els afiliats.
La intervenció del raonador convida a la reflexió, en el sentit que sovint es culpabilitza als funcionaris de molts mals, quan en realitat el problema és molt més profund i d’una altra indole.
No obstant això, s’ha d’admetre que dins d’aquest col·lectiu hi ha algunes actituts que taquen la imatge  del funcionaritat, i a la CASS aquesta problemàtica agafa més envergadura perquè sovint els tràmits que fan els afiliats són delicats, relacionats amb la salut, prestacions o jubilació. Precisament per això els treballadors han de tenir especial cura en l’atenció al públic.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT