PUBLICITAT

L’avió que s’ha d’enlairar per posar en marxa l’aeroport

La companyia Andorra Airlines va presentar a principis del mes passat el seu projecte per començar a operar amb vols regulars des de l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell a partir de l’abril. L’empresa té previst arribar als 24.000 passatgers anuals, el que suposaria que cada setmana viatgessin 500 persones des d’aquest aeroport.
La presentació va estar una mica deslluïda per l’absència, al darrer moment, de presència institucional, fet que es va vincular a la imputació del president de la companyia en un cas de corrupció a Catalunya. Després hi ha hagut diverses disputes dialèctiques amb altres competidores i acusacions de còpies del projecte i d’altres desavinences empresarials.
El cert és que qualsevol anunci que afecta a l’aeroport d’Andorra-Pirineu no acostuma a generar moltes expectatives, doncs fins a la data tots els anuncis s’han quedat en bones intencions i en il·lusions desfetes. Aquest cop el gerent d’Andorra Airlines, Jordi Soriano, avança que el preu per viatjar a la capital espanyola el proper dia 30 d’abril estarà al voltant dels 100 euros, i si s’opta per un vol d’anada i tornada, la tarifa sortirà per uns 180 euros. L’aerolinea remarca que està a punt per comercialitzar els bitllets, i aquest sí que seria un pas important.
Andorra i la comarca veïna necessiten que l’aeroport funcioni perquè  només pot comportar beneficis. Els preus que s’han anunciat són assequibles i fan preveure que l’avió es pot convertir en alternativa al tren d’alta velocitat i que la Seu pot suplir molts trajectes que es fan des de Barcelona. Andorra Aerolines preveu unes 500 operacions d’enlairament i d’aterratge en un any.
Si aquest primer avió s’enlaira a finals d’abril pot ser l’inici de la normalització d’unes instal·lacions fantàstiques i totalment equipades per donar servei.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT