No se senten arguments de pes a favor d’un heliport
Resulta curiós que la ubicació de l’heliport nacional sigui un dels temes que aixeca més debat, com si Andorra no tingués altres problemes més importants a resoldre. Ahir s’hi van referir el cap de Govern, Toni Martí, i la consellera socialdemòcrata del Comú d’Escaldes, Celia Vendrell.
El primer va insistir en què la infraestructura és una necessitat que el seu Govern valora de forma prioritària i per això es continuaran buscant terrenys, bé siguin del mateix Govern, d’altres administracions o de privats. L’ombra del Patapou es llarga i trobar un emplaçament cèntric es pot descartar, doncs qualsevol mobilització ciutadana –per petita que sigui– farà tremolar els responsables polítics. Vendrell s’hi apunta a aquesta línia, ja que des del PS s’afirma que si l’heliport a Engolasters pot causar molèsties ni que sigui a un sol veí d’Escaldes, el posicionament serà contrari.
La persistència en què sigui cèntric és un obstacle. Andorra és un país petit i qualsevol indret hauria de ser considerat cèntric, i per tant no és necessari que estigui a tocar de les avingudes més comercials. La Borda Vidal a tocar la frontera del Riu Runer va ser un lloc assenyalat com a idoni, però està descartat en considerar que està massa lluny del centre ¿Què és massa lluny a Andorra?
El veritable debat però, el tema de fons, és si un heliport és necessari. No s’ha fet cap estudi que faci una aproximació sobre l’utilització d’helicòpters per fer viatges a Barcelona. Tampoc se sap quin perfil de passatgers es pot sentir atret per un trajecte que no serà econòmic, i per tant els vols en helicòpter quedaran acotats per a persones d’alt poder adquisitiu. Serà suficient per assegurar-ne la viabilitat?
Sembla que tothom s’entesta en demanar un heliport però ningú aporta raons de pes que demostrin que és necessari.
El primer va insistir en què la infraestructura és una necessitat que el seu Govern valora de forma prioritària i per això es continuaran buscant terrenys, bé siguin del mateix Govern, d’altres administracions o de privats. L’ombra del Patapou es llarga i trobar un emplaçament cèntric es pot descartar, doncs qualsevol mobilització ciutadana –per petita que sigui– farà tremolar els responsables polítics. Vendrell s’hi apunta a aquesta línia, ja que des del PS s’afirma que si l’heliport a Engolasters pot causar molèsties ni que sigui a un sol veí d’Escaldes, el posicionament serà contrari.
La persistència en què sigui cèntric és un obstacle. Andorra és un país petit i qualsevol indret hauria de ser considerat cèntric, i per tant no és necessari que estigui a tocar de les avingudes més comercials. La Borda Vidal a tocar la frontera del Riu Runer va ser un lloc assenyalat com a idoni, però està descartat en considerar que està massa lluny del centre ¿Què és massa lluny a Andorra?
El veritable debat però, el tema de fons, és si un heliport és necessari. No s’ha fet cap estudi que faci una aproximació sobre l’utilització d’helicòpters per fer viatges a Barcelona. Tampoc se sap quin perfil de passatgers es pot sentir atret per un trajecte que no serà econòmic, i per tant els vols en helicòpter quedaran acotats per a persones d’alt poder adquisitiu. Serà suficient per assegurar-ne la viabilitat?
Sembla que tothom s’entesta en demanar un heliport però ningú aporta raons de pes que demostrin que és necessari.