PUBLICITAT

Xifres de Nadal que permeten pensar en la recuperació

Passada la festivitat de Reis és hora de balanços, perquè se n’ha parlat molt de visitants però sense dades definitives. És cert que han tornat aquelles meravelloses cues de cotxes dels anys daurats, quan la indústria del turisme funcionava tot sola sense necessitats d’esforços de promoció i sense la ferotge competència d’altres destinacions low cost.
Les dades que aporten els diferents actors que participen en aquesta activitat són totes positives, el que demostra que aquest Nadal no només representa un canvi en la tendència, sinó que reflecteix una consolidació del creixement de turistes que visiten a Andorra. Quan tots els indicadors concorden només és possible una lectura: han estat unes festes positives per al sector i per al país. També és significativa la satisfacció del sector comercial, que tradicionalment acostuma a diferenciar entre afluència de visitants i compradors, i que aquest cop es capaç de definir amb un percentatge l’increment de les compres.
Els hotels estant contents perquè s’han superat les previsions, les pistes donen un elevat nombre d’esquiadors aquests dies, i l’entrada de vehicles al país acaba d’arrodonir unes festes nadalenques que confirmen el turisme com un dels pilars econòmics del país.
El  secretari general de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Taleb Rifai, considera que el sector turisme està fent els deures en matèria de diversificació ja que s’està especialitzant en gastronomia, natura, compres, balnearis o cultura, entre d’altres subsectors.
Andorra ha treballat molt en aquest aspecte i res té a veure l’oferta actual que es troba el visitant amb la de fa una dècada. La crisi ha forçat als diferents agents a buscar la innovació, i el resultat es comença a veure en forma de xifres que permeten esvair el pessimisme tan generalitzat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT