PUBLICITAT

La Unió Hotelera entra en campanya

A poques hores del final de la campanya electoral, la Unió Hotelera va fer pública ahir al vespre una nota de premsa carregant contra un dels estendards d’èxit del Govern Martí, les dades d’ocupació hotelera i turistes d’aquest passat estiu.
 
Andorra Turisme va presentar les dades del trimestre com un gran èxit: Un increment de gairebé el 20% de turistes i un increment de gairebé el 50% de pernoctacions respecte els mateixos mesos de l’any anterior. Aquestes dades, segons apunta la nota, vénen de les que els va passar la mateixa associació hotelera i el Departament d’Estadística depenent de l’Executiu. Unes dades que la nota de la federació d’hotels no s’acaba de creure ja que segons valoren, han estat «diametralment» oposades. 406.000 van ser les pernoctacions de més d’aquest estiu respecte el passat, cosa que des dels mitjans vam considerar un èxit ja que es mostraven com un marcador d’una notable recuperació del sector, ara bé, l’associació no dubta a posar-ho en dubte mentre pregunta com es calculen els resultat, quina és la seva veracitat i demana explicacions sobre l’IGI recollit aquelles setmanes i el consum d’energia al sector com a indicadors de la gent que acollien aquells dies.
 
La casualitat, o no, ha fet que aquest gerro d’aigua freda caigui al cap dels màxims dirigents de DA poques hores abans d’unes eleccions en què el partit s’hi juga molt, i ve de la mà d’una de les principals associacions del país ja que representa un dels sectors forts de la nostra economia. Ho fa en un comunicat que va en una doble direcció, una la de demanar explicacions sobre com es calculen aquestes xifres, l’altre mostra la seva disconformitat sobre les mateixes perquè la fotografia d’aquest trimestre no és igual per al sector que per a l’administració. En tot cas, aquest serà un tema que durà cua, però molt previsiblement la durà un cop passades les eleccions.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT