PUBLICITAT

La Fira com una dosi d'optimisme

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Ja són 32 edicions. La Fira multisectorial d’Andorra la Vella no és un certamen delimitat a la parròquia, sinó que el seu abast és de caràcter nacional, com ho demostra el nombre d’expositors i el seu origen. Ahir va obrir les portes, amb la tradicional visita de les autoritats als diferents estands, que abasten el comerç, motor, turisme, construcció, hoteleria, gastronomia, esquí, i d’altres sectors, com associacions i entitats.

El conveni de col·laboració signat amb Crèdit Andorra garanteix la presència del sector de l’automòbil, que ocupa una part molt important de la carpa ubicada a l’aparcament del Parc Central. Malauradament, la Fira està marcada pels efectes de la crisi econòmica, fet que obliga a destacar encara més la presència dels expositors i l’esforç del Comú de la capital congelant els preus per animar l’ocupació de la carpa. Només així s’explica que el nombre d’expositors s’hagi rebaixat només en tres aquest any, i se situï en 134 estands, tot i el pèssim escenari econòmic que també es pateix a Andorra. La Fira continua sent un reclam, tant per l’oferta i descomptes que pot trobar el públic, com per la desfilada de visitants durant els tres dies d’obertura.

I també és una oportunitat que no s’ha de valorar únicament en el balanç d’aquests tres dies, sinó en la promoció que es pot traduir en vendes i negocis posteriors. Es tracta d’un gran aparador de 11.500 metres quadrats dividits en tres àrees: l’activitat econòmica a la nova vela; la fira de les cultures al Parc Central, i una zona destinada a activitats infantils i d’esbarjo.

La reducció pressupostària que ha permès reduir en 34.000 euros el pressupost destinat a la Fira no ha tingut repercussió en aquest esdeveniment anual.

De moment, el debat sobre una nova ubicació queda aparcat. No és el moment idoni. No hi ha diners ni tampoc un terreny apropiat, i la construcció d’un palau firal també està de moment descartat. La Fira no s’ha de veure exclusivament com un mer aparador amb afany de venda, sinó com un gran expositor de les empreses andorranes que continuen treballant en un clima advers, però amb l’entusiasme de créixer i superar aquest mal moment.

La inversió val la pena, perquè són poques les ocasiones en que els productes dels comerços i empreses són exposats a una potencial clientela interna, del país, que és també un valuós actiu per als negocis.

Com dèiem, la resposta dels expositors demostra que aquests creuen en la Fira i en l’avantatge que suposa aquest esforç de tres dies, i també que, malgrat una crisi que comença a esvair-se poc a poc segons uns, o que seguirà segons uns altres, hi ha una sector econòmic viu que ha de ser un dels principals motors perquè Andorra segueixi sent un país prosper.

Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT