PUBLICITAT

La continuïtat del ‘Pla Engega’ era de calaix

Si el Govern ha iniciat una política de lluita pel benefici del medi ambient, el més normal era que fos conseqüent amb el seu discurs. Era, per tant, de calaix, que el ‘Pla Engega’ es mantingués en el temps. Ahir el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, així ho va anunciar.
El 2016 es pretén que amb aquesta ajuda que es fa des de la part pública al desballestament de vehicles antics acabi incentivant no únicament el mateix mercat de vehicles, sinó que sigui una ajuda molt important per aconseguir que s’instaurin i creixin les vendes de vehicles elèctrics.
 
Una política com aquesta obliga a una continuïtat, a una constant aposta per un camí del que sortir-se mínimament sempre suposa molt més que un pas enrere. Per això ens hem de congratular que mesures com aquestes formin part de tot un bloc, d’un treball que sembla estudiat i mil·limetrat, perquè el planeta Terra ho necessita i perquè Andorra pot aportar el seu gra de sorra a un sistema de transport molt més respectuós amb el medi ambient.
 
Amb tot, també s’han d’analitzar les xifres que ha donat el ‘Pla Engega’ en l’any 2015. 250 vehicles és la que va aportar el Govern d’Andorra i no és aquesta per fer volar coets. Són 1.000 euros el que ha rebut cada client per part del Govern per desballestar el vehicle, i altres 1.000 per part del concessionari de torn, i tot apunta ara a què aquestes xifres fins i tot siguin superiors. 
 
Cal un suport a una política i segurament l’econòmica és una de les vies adequades en aquest sentit. Un vehicle suposen tones de contaminació en l’aire cada any i aconseguir reduir-les és sempre un èxit, sigui un cotxe, dos, tres, o fins centenars i qui sap si milers. El que hem de confiar és en la continuïtat d’iniciatives que aspirin a fer més viable el nostre futur.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT