PUBLICITAT

La realitat del túnel de les Dos Valires

Ja no hi ha excuses, ni arguments, ni informacions de pes que aguantin una infraestructura que no acaba de donar els fruits que es pretenien i que tampoc no sembla tenir un futur massa positiu. Són quatre carrils, dos per sentit, i gairebé sempre va buit. Afirma el Govern, amb dades a la mà, que són 2.000 els vehicles que diàriament passen per les boques dels túnels de les Dos Valires, però transcórrer plàcidament per allà conduint és això, transcórrer plàcidament, perquè mai no hi ha vida, mai no s’hi veuen grans camions ni de petits de mercaderies, sinó esporàdiques visites, alguns turistes, i poca cosa.
No es tracta de dir que el seu ús és nul, perquè això no és cert. En té, d’utilitat, però aquesta no és la que s’esperava ni tan sols la que es desitjava, perquè la infraestructura va costar molts milions d’euros com perquè continuï sense ser el motor de dinamització que es buscava. Possiblement el problema (o algun dels molts que pot haver-hi) és que no té una bona senyalització per connectar les dues valls i, en definitiva, els dos dominis esquiables durant la temporada d’hivern, però ben mirat això no ho sembla, perquè senyals n’hi han. Llavors el plantejament ha de ser un altre, projectar alguna política d’actuació més directa sobre la infraestructura, lluitar-la per conservar.la de la millor manera possible, o per contra tal vegada el que s’ha de fer és un exercici d’autocrítica i assumir que va ser una obra faraònica que no ha aportat el que es volia. Sí, són 2.000 vehicles diaris segons el Govern, però el túnel del Pont Pla que connecta amb el centre d’unió entre Andorra la Vella i Escaldes amb la Massana en suma 6.000 per dia. La diferència és abismal, tenint en compte les diferències entre les dues vies. Tancar un dels tubs es descarta per part del ministre Jordi Torres. Esperem que sigui perquè hi ha una alternativa millor.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT