PUBLICITAT

La convivència comercial entre dos països

La inauguració dijous passat d’un centre d’una de les cadenes de supermercats més importants d’Espanya a la Seu d’Urgell manté en alerta tota la comarca en el seu teixit empresarial. Són molts els empresaris de petits comerços d’alimentació que viuen amb l’ai al cor perquè la presència d’un gegant comercial com aquest els pot afectar la butxaca de manera tan important com per fer perillar els seus negocis. Per molt que des de l’Ajuntament urgellenc s’insisteixi en la idea de que la convivència serà positiva per a la localitat, el ben cert és que el neguit existeix i fins que no passin unes setmanes, potser fins i tot uns mesos, no es veuran les conseqüències. 
L’expectació que ha generat aquesta obertura a la Seu d’Urgell, però, hi és també a Andorra, que amb una economia en què el comerç té un pes tan important, s’ha de mirar amb lupa com evolucionarà també el tema.
Però, des de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra  (FACA), el missatge que s’envia és de màxima tranquil·litat. Assegura Antoni Miralles, el seu vicepresident, que l’afectació serà mínima, que tota la histèria actual serà «flor d’un dia», i que el nou supermercat serà «una anècdota» pel que fa al teixit comercial andorrà. 
No sabem si això serà finalment ben bé així, però el que caldria és que hi hagués una convivència normal entre dues economies de dos Estats diferents que mantenen diferencials de preus distints. Aquesta és l’arma andorrana davant d’un gegant d’aquest nivell, però és evident que el que hauria de preveure el comerç nacional és que aquest supermercat no ven tant per la varietat o oferta de productes, sinó per una imatge de màrqueting comercial orquestrada per augmentar les vendes. No posar-se al dia en aquest sentit sí que seria un greu error.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT