PUBLICITAT

Desestacionalització

EDITORIAL

Aquí a Andorra tothom està molt inquiet aquests dies. Les nevades no acaben d'arribar, o almenys no arriben a les cotes que seria desitjables per l'època de l'any. Obrir pel pont de la Puríssima quan a l'estat veí del sud tenen festa, s'ha convertit en una molt bona font d'ingressos de les pistes d'esquí.

Com que els ciutadans tenim poca memòria, ja no recordem que en altres èpoques obrir per la Puríssima era com un premi. Ara, s'ha convertit en una obligació per poder facturar aquest extra que és una part molt important del pastís d'ingressos dels turistes que vénen al país durant tot el conjunt de la temporada.

Les pistes d'esquí lògicament estan molt inquietes per veure si poden obrir divendres vinent o no. Però la inquietud, s'encomana, i els comerciants i hotelers també estan molt preocupats per veure què passa aquests propers dies. Tot i que la majoria del turista que ve normalment per la Puríssima no va a esquiar sinó que ve a comprar, també hi ha una por a causa del temps, ja que si no acompanya prou, aquests compradors tampoc vindran al Principat, de manera que es farà palès un dels grans problemes del nostre país: l'estacionalitat.

És el que té ser un país dedicat al turisme, i el sector dels serveis, però no sempre són vacances, amb la qual cosa no sempre tenim el país ple de turistes, que és el que ens interessaria a tots plegats. Si no som capaços de donar un valor afegit al nostre Principat per poder fer-hi venir més diners de l'exterior que no siguin només del viatjant que ve aquí a passar uns dies o unes hores, és això al que estem sotmesos sempre. És a dir, a la pressió del temps, de la meteorologia, i de com caigui el calendari de vacances durant l'any.

De fet, si seguim depenent d'això, l'única opció que tenim, és intentar acabar amb aquesta estacionalitat, que vingui el màxim nombre de visitants possible, i que s'hi estiguin força dies o que repeteixin diversos cops durant l'any.

És el que està intentant Vallnord amb aquesta iniciativa de fer un forfet global per a tota la temporada ja sigui d'esquí a l'hivern o de descens amb bicicleta a l'estiu: intentar fer tornar el client sovint i, per tant, fidelitzar-lo.

Ja ho diuen els experts en la modalitat de màrqueting, que més val un client fidel que no pas dos clients diferents que et vénen tan sols un cop. Potser tot el país hauria de prendre'n nota, desestacionalitzar i fidelitzar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT