PUBLICITAT

L'arbitratge una manera eficient de resoldre conflictes mercantils

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

El Consell General, i més precisament la Comissió legislativa d'Economia que presideix Sílvia Calvo, està ultimant la llei de l'arbitratge mercantil que permetrà resoldre els conflictes entre empreses de manera més àgil i també confidencial. La proposició de llei, que ja ha rebut l'informe positiu del Govern, també recull la possibilitat que Andorra pugui tenir un tribunal d'arbitratge internacional per resoldre conflictes entre empreses foranes en terreny neutral. Una cosa que des de la Cambra de Comerç Indústria i Serveis, també es demana i es veu amb força interès. Sigui com sigui, la voluntat de tenir un tribunal arbitrarial o un sistema d'arbitratge internacional també respon a les necessitats dels propis empresaris andorrans que negocien i tracten –majoritàriament en sectors com el comerç o el turisme– amb empreses estrangeres, i a l'obertura econòmica d'Andorra. De fet, l'arbitratge és un eina necessària a l'arribada de nova inversió. I és que des de la Comissió d'Economia també s'entén que si s'obre el país a les empreses de fora, també se'ls ha de proporcionar totes les eines legals que poden necessitar, sobretot quan està demostrat que funcionen amb èxit en altres països. Altre avantatge de l'arbitratge és que es podrà prescindir de la via judicial, que és pública, la qual cosa permetrà a les empreses negociar sota el signe de la confidencialitat però a més a més, també descarregarà la Batllia de feina. La voluntat del Consell General i del Govern és la d'aplanar el camí al desenvolupament de l'activitat econòmica, sobretot a la que s'albira com a única sortida a l'estancament dels sectors tradicionals. La diversificació de la mà de la inversió estrangera requereix sobretot confiança i la seguretat jurídica ho és tot en aquest sentit, cal seguir avançant.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT