PUBLICITAT

El BCA ho té tot tancat menys l'aportació del Govern

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El dia 14 de juny acaba el termini per formalitzar la inscripció a l'ACB. A les oficines del club es respira nerviosisme perquè l'equip i l'afició s'han guanyat el dret a jugar a la màxima categoria del bàsquet espanyol –d'un nivell sense igual a Europa– però la figura dels sponsors és clau per poder donar resposta a les dures exigències econòmiques que imposa la federació. Tal com hem publicat, MoraBanc i el BCA tenen tancat l'acord. No es fa oficial, però, perquè tampoc hi ha res oficial sobre l'ascens, ja que s'han de tancar altres patrocinis (la majoria estan segellats) i, sobretot, és essencial el compromís del Govern.

Malauradament en aquest país molts esports no podrien subsistir sense diners públics, però en el cas del River MoraBancs s'hi combinen l'interès esportiu i de promoció de la marca. «Divendres hi haurà resposta a la demanda del River», va anunciar el 22 d'abril el secretari d'Estat d'Esports, Jordi Cerqueda, durant la presentació de les subvencions esportives per a aquest any. El club rebrà com a ajut estatal 384.000 euros, els mateixos que al 2013, però l'extra que pugui arribar ja forma part d'una partida que ha de sortir de l'Executiu.

L'entitat que presideix Gorka Aixàs espera la resposta del Govern i del sector privat per reunir 7,5 milions i tornar 18 anys després a l'elit del bàsquet. Que hagin transcendit, han hagut almenys dues reunions amb Toni Martí, que porta el tema personalment, però sense resolució definitiva. No volem criticar des d'aquest espai si el Govern ha de pagar o no, però sí expressar el desconcert que s'està produint arran de la demora per respondre. «El Govern vol fer viable el projecte dins de la racionalitat», ha manifestat el ministre portaveu, Jordi Cinca. «L'Executiu entén que ha d'estar al costat del club», va afegir. Esperem que sí, però de moment es continua en blanc.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT