PUBLICITAT

El comerç tradicional s'ha d'obrir a l'e-comerç

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Des de l'any 2005 fins el 2012 el volum de negoci electrònic ha experimentant un ascens del 623,6%. Aquesta xifra no deixa de créixer i posa de manifest que des de fa uns anys està de moda i no es tracta només d'una innovació tecnològica passatgera . Ha arribat a internet per canviar el funcionament de les empreses i els costums dels consumidors, la forma de vendre i de comprar.

L'objectiu de les botigues virtuals és transformar el comerç tradicional aportant els avantatges d'un comerç més directe i ampliar considerablement la cartera de clients potencials. La venda de productes i serveis a través d'internet ofereix nombrosos avantatges per a tot tipus de negocis, conduint a incrementar la rendibilitat i disminuir els costos, a més d'oferir clients potencials a nivell global, multiplicant així les oportunitats de venda .

A Andorra, malauradament, no s'està explotant aquesta via virtual oberta a tot el món. Segons exposa la Cambra de Comerç només l'hoteleria treu profit d'aquesta oportunitat, mentre que només l'11,8 del comerç minorista fa vendes per internet, amb una facturació irrisòria del 5%.

Els motius pels quals no s'estén el comerç electrònic són les dificultats o impediments per utilitzar determinats mètodes de pagament i els costos logístics de la distribució, d'una banda, i els tràmits i gestions que s'han de fer amb les duanes.

Per fer front a aquests obstacles, el president de la Cambra, Marc Pantebre, anima a seguir treballant per permetre l'ús de mètodes de pagament com paypal, oferir alternatives logístiques com ara petites estructures d'empreses que facilitin l'intercanvi de mercaderies o mecanismes per facilitar els tràmits a les duanes. La marca Andorra ven, però no s'aprofita gens pel que fa a la venda electrònica.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT