PUBLICITAT

Congrés de Neu i Muntanya per debatre sobre l'estiu

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya és una iniciativa dels set comuns, del Govern , i de l'Organització Mundial de Turisme (OMT), amb la voluntat de constituir un fòrum de debat permanent sobre el desenvolupament i la sostenibilitat del turisme en zones de muntanya. Té una periodicitat biennal i l'organitzen els comuns de forma rotatòria .

Des del seu inici el 1998, el Congrés ha tractat sobre les temàtiques més innovadores de cada moment, fruit de l'anàlisi de les tendències turístiques i socials, de la conjuntura econòmica, i del desenvolupament d'eines de comunicació i anàlisi .

Per aquest motiu , i amb l'aval de l'increment de participants en cada edició , el Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya s'ha convertit en un referent internacional d'intercanvi de coneixement sobre les tendències , eines , i oportunitats de desenvolupament turístic en territoris de muntanya .

En l'edició propera s'hi debatrà sobre el nou potencial del turisme de muntanya a l'estiu i de les eines a l'abast per desestacionalitzar l'oferta. En aquesta vuitena edició per primera vegada s'hi parlarà únicament i exclusivament de l'estiu. Amants de la natura, de les competicions esportives que s'hi celebren (amb la Ultra Trail de Vallnord com a gran paradigma) i de l'oferta cultural i gastronòmica que s'hi pot oferir. Cada vegada més les estacions estan adaptant les infraestructures d'hivern a l'estiu, per desestacionalitzar l'oferta i portar visitants també quan no neva. La decisió de centrar el congrés en aquesta temàtica és molt encertada, ja que la cerca de fórmules que captin visitants a l'estiu ha de permetre rendibilitzar les inversions, crear llocs de treball i generar més riquesa al país. Els congressos no són per debatre, sinó que han de permetre extreure conclusions que es puguin dur a la practica.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT