PUBLICITAT

Els mitjans de comunicació més censuradors que mai

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El grup parlamentari de Demòcrates per Andorra (DA) ha entrat a tràmit parlamentari una llei qualificada de protecció civil dels drets a la intimitat, a l’honor i a la pròpia imatge que d’altra banda, ja estan protegits per la Constitució i la seva vulneració castigada per la via penal. O sigui que DA obre una altra via jurisdiccional per protegir-los amb l’afany, com bé va explicar ahir el conseller Carles Ensenyat, d’acotar l’expressió i la comunicació que obre internet als usuaris a través dels mitjans en versió digital, les xarxes socials i els blogs que gràcies a la nova llei estaran més vigilats. El més trist en tot això, és que els mitjans de comunicació que publiquen els comentaris dels seus lectors hauran d’adoptar una actitud més censuradora si cal, per no ser coresponsables de l’autoria d’una suposada vexació si la persona al·ludida demana reparació.

 I és que en el cas que el mitjà jutgi que no n’hi ha per tant, pagarà! Tot i que Ensenyat va reconèixer que «hi ha qui té la pell molt fina i que seran els tribunals qui vagin veient si és una intromissió o no», el dubte persistirà fins al final. Sobretot, perquè el mateix conseller també va reconèixer que la motivació inicial de la Comissió d’Interior per tirar endavant la llei qualificada de protecció civil dels drets a la intimitat, a l’honor i a la pròpia imatge, va ser el fet que els consellers estiguessin «molestos» pels comentaris que apareixen a les publicacions digitals. 

Sigui com sigui la vocació de la llei és protegir els drets i en cas que s’atempti contra els mateixos, valorar el prejudici, cosa que permetrà fixar l’import de la indemnització. Això sí, la persona que se senti lesionada i no demana prèviament una rectificació al mitjà de comunicació no podrà emprendre accions legals per la via civil, però sempre li quedarà la via penal, o no? 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT