PUBLICITAT

Parcs naturals, un reclam turístic desaprofitat

EDITORIAL

No és un tòpic, sinó la pura realitat. Molts turistes, i especialment excursionistes, només coneixen d'Andorra el centre comercial. És el país de les compres, una etiqueta que no s'ha de rebutjar, però que ja s'ha vist que per si sola no és suficient en l'actualitat. El turisme de cultura està en auge, així com aquell que busca entorns naturals.

En els estudis sobre turisme, el paisatge hauria de ser considerat més sovint com un recurs turístic, com la infraestructura hotelera i residencial o els diversos equipaments per a l'oci i la diversió que pugui oferir un determinat assentament turístic. A Andorra aquest capítol ha estat ignorat molt de temps. Prova d'això és la nul·la promoció que s'ha dut a terme d'un paratge excepcional com la vall del Madriu, reconegut per la Unesco. Ahir els cònsols van fer un primer pas. Els sis comuns que disposen d'un parc natural dins el seu territori –Encamp, Ordino, la Massana, Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany- han unit esforços. Les sis corporacions locals van signar ahir un conveni que ha de permetre promocionar turísticament de forma conjunta tots els parcs naturals del Principat. Això implicarà que la Vall del Madriu-Pedrafita-Claror i els parcs del Comapedrosa i Sorteny comparteixin recursos, tant humans com econòmics. La cònsol laurediana, Montserrat Gil, ho va definir encertadament: «Hem de potenciar aquests parcs fora de les nostres fronteres, i creure'ns-ho més». Aquesta és la clau, tenir el convenciment que la promoció del paisatge aportarà els seus beneficis, però abans cal treballar-hi, com s'ha fet amb el parc del Comapedrosa i el de Sorteny. S'ha de saber vendre la marca Andorra amb totes les seves característiques i aprofitar així els recursos naturals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT