PUBLICITAT

Un sant Hilari que surt de mare i ja preocupa els professors

EDITORIAL

Que segons la Organització Mundial de la Salut siguem el setè país del món en consumir més alcohol no ens preocupa gaire si la dada es basa en la importació o sigui la compra d'alcohol que fem cada l'any, perquè tots sabem que el què fem a Andorra és sobretot vendre molt alcohol als compradors que ens visiten. Des del porto fins al vi de taula, passant per tota mena de caves i xampanys, aperitius, digestius i alcohols forts, els nostres visitants troben un avantatge competiu en el preu i aprofiten per comprar una botelleta que els fa l'ullet. Una altra cosa és el consum real de la nostra població que ara es veu amenaçada per l'últim joc de moda. Una mena de sant Hilari però molt més nociu perquè com ens explicava ahir la nostra col·laboradora Montserrat Ronchera, aquest interactua a través les xarxes socials i no cal veure en públic sinó que n'hi ha prou amb fer-ho a casa i gravar-se mentre s'està bevent. La finalitat? Penjar les imatges a la xarxa i obligar a altres persones a fer el mateix. Evidentment, el mecanisme del joc ja deixa entreveure que els jugadors són joves. Tant joves que els professors ja han començat a detectar alguns alumnes de l'aula que hi juguen. Estem parlant d'adolescents, de joves que encara no són majors d'edat i que per tant, en un lloc públic no se'ls serviria alcohol. Si l'excusa per beure fins a perdre el control és fer-ho de la manera més original possible, cal explicar als joves que per molt originals que vulguin ser, els efectes de l'alcohol no tenen res d'original, sinó que sempre són els mateixos i molt sovint si es comença per riure s'acaba per plorar. I no perquè s'hagi fet una bestiesa irreparable, sinó perquè els efectes en l'organisme són aquests. I també se'ls ha de recordar que el famós Necnomination ja s'ha cobrat la vida d'alguns joves a Europa, i això sí que és trist!



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT