PUBLICITAT

Un Congrés que situa Andorra entre els països més avançats

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

La celebració de la catorzena edició del Congrés Internacional de Viabilitat Hivernal a Andorra, situa el nostre petit país entre els països més avançats en aquesta matèria però també, li dóna una visibilitat a nivell planetari difícil d'aconseguir d'altra manera. I és que per més que Andorra participi en fires i congressos, en aquesta ocasió és l'amfitriona i no un hoste més entre una munió de països i territoris, uns més atractius que els altres. Per tant, la visibilitat del nostre petit país, encara que sigui, en un sector econòmic i d'activitat determinat, es multiplica de manera exponencial en tots els països que participen al Congrés Internacional de Viabilitat Hivernal, una quarantena per ser exactes, entre els quals hi ha Estats tan potents com Canadà, Finlàndia, França, Japó, Espanya o Corea del Sud. El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, ho va dir ahir, la celebració del Congrés de Viabilitat Hivernal «és la culminació d'un gran somni» que posa a Andorra en el mapa dels congressos internacionals i «pot servir per donar a conèixer el país i atraure inversions estrangeres». A més, el fet que sigui un «congrés molt tecnològic» dóna una imatge d'Andorra a la que no s'està tan acostumat com és la de país a la punta de la tecnologia en l'explotació de la xarxa viària. Una imatge que complementa la de destinació turística i d'oci, donant a Andorra una aureola de país seriós que sap organitzar-se i donar un servei a l'alçada de les expectatives dels més exigents, tal com va dir fa un parell de dies, abans de la inauguració del Congrés, Jean-François Corté, secretari general de l'Associació Mundial de la Carretera. Corté va felicitar Andorra per ser un dels països més avançats en la gestió de la neu a les carreteres, tant pel que fa a la tecnologia com al coneixement.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT