PUBLICITAT

L'estranya indiferència del sector del comerç

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La renovació de l'acord perquè el Cirque du Solei amenitzi l'estiu andorrà ha rebut opinions contraposades. D'una banda es troben els empresaris de l'hoteleria, que s'han apressat a mostrar la seva plena participació per treballar en la promoció de l'esdeveniment i aprofitar el nom de la companyia canadenca per captar clients. D'altra banda des de l'oposició socialdemòcrata s'assenyala al cost que implica un espectacle d'aquestes dimensions per deixar anar que potser seria més útil destinar-hi els diners a alguna infraestructura permanent. Sobta en canvi la indiferència dels comerciants, que s'expressen com si aquesta decisió no tingui cap mena de repercussió. La presidenta de la FACA, Susagna Venable, argumenta que «totes les activitats i esdeveniments perquè vingui gent a Andorra estan ben vistes», tot i així, «és un esdeveniment més destinat al sector hoteler». Del fet que Turisme cerqués la participació dels comerciants amb l'opció que aquests regalessin entrades o fessin sortejos, Venable afegeix que «és un a més a més per als nostres clients, però no és un reclam perquè en vinguin de nous».

Resulta una mica injusta aquesta opinió. L'arribada de turistes, sigui atrets per Scalada o per algun altre motiu, per força ha de tenir un element motivador en el comerç. Si una major afluència no és sinònim de més vendes és que alguna cosa falla, i aquest sí que seria un fet preocupant.

Andorra continua lligada sortosament a l'oferta comercial fora de les nostres fronteres, i les escapades a l'estiu que puguin motivar la presència de la carpa de Cirque du Solei forçosament han de tenir un resultat positiu per al comerç. Amb tota seguretat, millor que sense aquest reclam de fama mundial.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT