PUBLICITAT

La gastronomia, un valor encara massa oblidat

EDITORIAL

S'han donat diverses definicions de la gastronomia, relacionant algunes d'elles: L'estudi de la relació entre cultura i aliment; l'art de cuinar, o la tècnica de preparar un bon àpat; l'afició a menjar bé; i component cultural prenent com a eix central el menjar.

A partir d'aquests conceptes es pot veure que en general es relaciona a la gastronomia amb la cultura i, sent la cultura el principal segell d'identificació d'un poble, es pot deduir que la gastronomia forma part d'aquesta marca d'identitat. D'altra banda un dels objectius principals del turisme és el coneixement d'altres pobles i la seva cultura, convertint la gastronomia, indirectament, en un objectiu turístic en formar part d'aquesta cultura. El que ja s'anomena turista gastronòmic participa de les noves tendències del consum cultural. És un viatger que busca l'autenticitat dels llocs que visita a través de la gastronomia, el preocupa l'origen dels productes, i reconeix el valor de la gastronomia com a mitjà de socialització, com a espai de convivència, d'intercanvi d'experiències. Per exemple, Saborear España és un projecte de la Secretaria d'Estat de Turisme que també integra cinc ajuntaments espanyols, xefs de prestigi i la Federació Espanyola d'Hostaleria. El seu objectiu més urgent és l'impuls de la promoció turística de la gastronomia espanyola. A Andorra tot això ho tenim una mica oblidat. Sí que reconeixem el valor de la gastronomia, però no es reconeix la seva capacitat per si sola per incidir en el mercat turístic. Es fan accions aïllades, de cap de setmana o més amplies però no hi ha un projecte comú. S'han de destacar, doncs, les paraules d'Óscar Julián, gerent de la Unió Hotelera d'Andorra, que indica que les cinquenes jornades gastronòmiques d'Andorra a Taula han de servir per fer palès a l'exterior que la gastronomia és un valor afegit del país. També ha assegurat que, tot i que el públic majoritari és el nacional, s'han fixat l'objectiu d'arribar al 25% d'usuaris estrangers, i ha recordat que a les jornades de la passada primavera es va aconseguir arribar al 21%.

Aquesta setmana, restaurants Andorra són convidats al programa de TV3 Cuines. Potser és que encara no es valora prou la satisfacció per al turista d'un bon plat del país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT