PUBLICITAT

Bones sensacions malgrat la punxada de final de temporada

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Els actors del sector turístic, hotelers i comerciants esperen amb candeletes el pont de Tots Sants que aquest any es converteix en un cap de setmana llarg. I l’esperen encara amb més devoció, perquè el final de la temporada d’estiu no ha estat tan brillant com s’esperava i si al setembre l’afluència de turistes va punxar, l’octubre no va ser pas millor. El director de la Unió Hotelera (UHA), Òscar Julián va reconèixer ahir que les previsions per als mesos de setembre i octubre no s’havien assolit ni de bon tros. Si al setembre li va faltar el pont de la Diada de Catalunya per assolir la mateixa ocupació hotelera que l’any passat, a l’octubre també li va faltar el pont del Pilar. Aquestes dues absències del calendari han estat suficients per ensorrar l’estadística de l’UHA que preveia un increment anual de les pernoctacions –en relació a l’any passat– de fins a l’1,5%.

De fet, als mesos de juliol i agost tot indicava que havia de ser així, però els capricis del calendari han capgirat i molt les previsions. I si al setembre es va registrar un 4,4% menys de turistes, les pernoctacions també van davallar i es van situar per sota les de l’any passat, tant al setembre com a l’octubre. Ara, amb el pont de Tots Sants a la cantonada, el sector torna a respirar, però no només perquè tot fa creure que serà bo sinó també perquè ja es comença a albirar la temporada d’hivern. I en aquest sentit, el sector ja disposa de dades fiables dels touroperadors per preparar-la. Mercats com l’anglès o el rus que funcionen amb molta més antel·lació tornen a interessar-se per Andorra, que cada vegada més s’obre als països del nord d’Europa, com poden ser Alemanya, Dinamarca o Holanda. No és d’estranyar que tant els hotelers com els comerciants afrontin els propers mesos amb optimisme, i amb la voluntat de rescabalar-se d’una temporada o un any molt desigual. 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT