PUBLICITAT

El comerç està a l'espera d'un hivern ple de promeses

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La temporada d'estiu ha passat sense pena ni glòria però, finalment, no ha estat tan catàstrofica com s'albirava en un primer moment. Sobretot el juliol passat, quan la Federació d'Associacions de Começ d'Andorra (FACA) anunciava una davallada de les vendes de fins al 15%, i el 20% al Pas de la Casa. La tornada a l'escola i les rebaixes han girat la truita i els mesos d'agost i setembre el comerç ha pogut respirar una miqueta més, però no tot. És més, la falta de confiança del consumidor es comença a notar també en el client local, cosa que potser no passava fins ara. Sigui com sigui, si el consum intern va a la baixa perquè tampoc no pot escapar al fet que la població disminueix, el consum dels visitants i turistes ha reprès una mica més, sobretot en els subsectors de les noves tecnologies i de l'equipament personal. Així ho va explicar ahir el vicepresident de la FACA, Antoni Miralles, que va augurar una bona temporada d'hivern per la gran quantitat de novetats que presentaran els sectors de les noves tecnologies i l'electrònica. No obstant això, la represa de l'estiu no deixa de ser simbòlica per al comerç, perquè tot i que Andorra ha rebut més visitants i turistes, les compres no s'han incrementat en la mateixa proporció. I és que el consumidor s'ho pensa dues vegades abans de fer una despesa i gairebé sempre prescindeix d'allò que no li sembla útil. Així mateix, si el volum de negoci s'ha mantingut en alguns subsectors, torna a caure en productes que han estat tradicionalment el reclam del comerç andorrà. Tabacs, alcohols i perfumeria continuen perdent mercat. I el consumidor migra dels productes de luxe cap els més populars. La crisi imposa les seves regles de conducta i per paliar-ne l'apatia, fabricants, distribuïdors i comerciants no tenen més remei que afavorir les ofertes i les promocions extraordinàries que Miralles anuncia per aquest hivern. A veure si hi ha més sort!



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT