PUBLICITAT

Un vial a mitges sense sentit sinó és en la seva totalitat

EDITORIAL

El vial de Sant Julià de Lòria és la gran obra inacabada, i segurament molt més necessària que d'altres on s'han invertit molts milions. Es tracta d'un projecte a mitges que ha de ser considerat d'interès nacional, ja que la seva entrada en funcionament suposaria descongestionar de trànsit una zona conflictiva que connecta amb Espanya. Però de moment tot el que envolta a aquesta obra s'ha de parlar en condicional. De moment el tram que ja està construït no aporta cap millora ni en absolut desenvolupa una funció per a la qual està dissenyat el projecte en el seu conjunt. La voluntat de l'Executiu és reprendre la construcció de la variant, amb l'execució de les fases 1 i 2 –de l'actual rotonda a la plaça Laurèdia a l'enllaç amb la carretera de Fontaneda. Així ho va aclarir ahir al Consell General el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, que va explicar que la finalització del vial de Sant Julià de Lòria és una prioritat per al Govern però que no es reprendrà si no es fa en forma de concessió i amb unes condicions que no comprometin les finances públiques, assegurant que el projecte estarà en disposició de licitar-se durant el segon semestre del 2014, tal com reflectirà el pressupost de l'any vinent. De fet, el pressupost d'aquest any ja inclou la finalització de les obres, unes previsions que eren paper mullat des del principi. La solució definitiva passa perquè el Govern trobi la fórmula de pagar en diferit els 38 milions d'euros que costaran les dues fases pendents. Alcobé va ser contundent, deixant clar que el projecte està subjecte a la capacitat de trobar el finançament i a l'evolució del context econòmic i les finances públiques, i que només es tirarà endavant en forma de concessió, i que en cap cas s'ha decidit la represa dels treballs. No hi ha més alternativa, malauradament, que passar el deute a les properes generacions. El punt mort actual representaria haver llançat els diners de la inversió ja feta.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT