PUBLICITAT

L'administració continua sent lenta i un fre per a les empreses

EDITORIAL

L'informe econòmic anual que ahir va presentar la Cambra de Comerç té dues lectures: negativa i menys negativa. Fer una interpretació positiva seria agosarat i sense cap base. Des d'aquesta reflexió inicial, cal dir que Andorra és l'únic país amb sis anys consecutius de recessió. Ni Grècia, Espanya ni Portugal ni cap país de la Unió Europea han collit resultats tan negatius. En canvi, segons va puntualitzar el president de la Cambra, Marc Pantrebre, es perceben tímids senyals de recuperació que permeten vaticinar que aquest any la caiguda s'està desaccelerant. El que no va aclarir és si la causa és perquè ja no es pot anar més cap avall o perquè comencen a fer efecte algunes de les mesures adoptades. Això sí, tant Pantebre com el cap de Govern –present a l'acte– van evitar referir-se a brots verds. I és que la situació d'Andorra continua sent dolenta, per molt que s'insisteixi en determinats indicadors que, és veritat, han demostrat un comportament millor que en anys anteriors. I sap greu que el cop hagi estat més fort que en la resta de països de la UE, perquè el nivell estava molt alt –com va voler argumentar Pantebre–, o potser perquè en els anys precedents a l'inici de la crisi no es va saber o voler fer les reformes necessàries que ara s'han de fer a corre cuita i sota la pressió internacional, i es va anar improvisant sobre la marxa. Va estar incisiu el president de la CCIS, que va retreure a Martí la lentitud burocràtica. Un funcionament feixuc que, en opinió dels empresaris, posa en perill el clima d'inversió i la creació d'ocupació. Els país no s'ho pot permetre, i resulta incomprensible que s'hagi treballat en grans temes i en canvi s'hagi arraconat la transformació de l'administració cap a un sistema més àgil. Al cap i a la fi són els empresaris del país els que hauran de tirar del carro, ja que s'ha confiant excessivament en la inversió estrangera.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT