PUBLICITAT

El Cirque du Solei també triomfa en el balanç econòmic

EDITORIAL

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va fer ahir balanç de l'espectacle Scalada del Cirque du Solei, que va aixecar crítiques d'alguns sectors per l'elevada inversió que va suposar instal·lar a Andorra durant l'estiu la companyia canadenca amb un espectacle de gran format al qual Andorra no està acostumada.

Segons les xifres facilitades pel titular de Turisme l'impacte econòmic de Scalada triplica la inversió. Camp es va recolzar en els estudis que es van fer, tot i reconèixer que queda coix per les dades poc fiables sobre el comerç. El ministre va desglossar les xifres: 46.915 assistents, més de 60.000 pernoctacions calculades a través de l'enquesta resposta per 6.500 d'aquests assistents i una despesa mitjana de 69,03 euros per excursionista i 113,32 euros per turista, el retorn de Scalada només pel que fa al públic és de 7.250.000 euros. S'ha d'afegir 621.676 euros de despesa logística que s'ha quedat a empreses d'Andorra i 199.759 euros de despesa del Cirque du soleil.

Del balanç, ens quedem amb les xifres purament econòmiques. És clar que l'espectacle ha estat esplèndid i ha meravellat al públic, però aquest no era l'objectiu central, L'aposta, arriscada, tot s'ha de dir, era exclusivament portar visitants al país i aconseguir la seva despesa per alimentar la temporada d'estiu. El gerent de la Unió Hotelra, Òscar Julián, ha assegurat que la satisfacció en el sector és «pràcticament plena» i que el seu desig és que l'esdeveniment «es consolidi i es confirmi», sobretot per poder fer les reserves amb més antelació.

Sense ànims de pecar de complaents ni de lloar l'eufòria, i des d'una objectivitat que emana de les xifres, s'ha de reconèixer que la iniciativa ha donat els seus fruïts i que això ha d'animar a repetir l'experiència. En tit cas, sempre quedaran coses per millorar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT