PUBLICITAT

Animar el comerç per buscar l'èxit de les campanyes

EDITORIAL

Coincidint amb el pont de Tots Sants, Andorra Turisme iniciarà la campanya anomenada Andorra Shopping Festival, que ahir va ser presentada pel ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku. Amb un pressupost de 960.000 euros enllaçarà amb l'inici de la temporada d'hivern, i com en la resta de campanyes que s'han fet l'objectiu principal és alimentar de turistes el comerç i l'hoteleria. L'estratègia, per dir-ho d'alguna manera, es concentra en potenciar l'oferta comercial per generar pernoctacions. S'intenta fomentar una simbiosi entre comerç i hotels que justifiqui un desplaçament a Andorra en una proposta que intentarà convertir el país –l'eix comercial bàsicament i el Pas de la Casa– en un gran aparador. La iniciativa, que pot tenir continuïtat en els propers anys, vol posicionar Andorra com a destí de compres, aglutinar l'esforç de tots els comerços; fer augmentar les vendes, les visites i les pernoctacions, desestacionalitzar el turisme i reactivar l'oferta comercial.

La campanya gira entorn de cinc accions: un circuit d'aparadors singulars, la dinamització de comerços, una passarel·la de cel·lo, la celebració d'un art shopping solidari i les cinquenes jornades gastronòmiques Andorra a taula.

Budzaku va apuntar l'element imprescindible, com és el compromís dels comerciants amb la iniciativa. Sinó és així està condemnada al fracàs. A diferència dels hotelers, el comerç es troba desencantat per un estiu que ha qualificat de fluix, i la Federació de Comerciants (FACA) viu hores baixes i està a la vora de la desaparició. Caldrà doncs avivar l'ànim i aconseguir l'entusiasme per seguir treballant com a única fórmula. El comerç no pot llançar la tovallola, pel seu propi bé i perquè per a Andorra és bàsica la riquesa que aporta.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT