PUBLICITAT

La FACA vol llençar la tovallola per falta de concert empresarial

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Que en aquest país no hi ha concertació empresarial, tothom ho sap. I que fins ara s'ha funcionat –segons deien les àvies– de manera que la mà dreta no sabes que feia l'esquerra, tampoc no és cap secret. Però, amb l'arribada del nou segle i ara, de l'obertura econòmica, molts esperaven que tot això hauria passat a millor vida i s'hauria oblidat, per encetar una nova manera de fer més oberta, més transparent, més col·laboradora i solidària, també en l'àmbit dels negocis. I sobretot, en l'àmbit del comerç perquè és el primer negoci del país. Doncs no, lamentablement no hi ha concert, i les coses han arribat a tal punt que la junta gestora de la Federació d'Associacions de Comerciants d'Andorra (FACA), està a punt de llençar la tovallola, i si cal, dissoldre l'associació. El seu vicepresident en funcions, Antoni Miralles, i encara portaveu, ho va explicar ahir descoratjat.Ningú s'implica per defensar el sector que es veu ofegat no només per la davallada del volum de negoci sinó també per les càrregues que ha de suportar i que cada dia que passa, es fan més insuportables. Tampoc ningú no s'implica per optimitzar-lo. I si en un altre temps s'hagués pogut dir que tothom va a la seva, avui es planteja el dubte de si realment és això o en canvi, el que està passant és que a poc a poc, molts dels comerciants de tota la vida, també estan abandonant el vaixell i deixen, a poc a poc, el locals a d'altres que arriben. Perquè avui, els locals tampoc no es traspassen.

Són pocs els compradors d'un fons de negoci i per tant, són afortunats els que tenen l'oportunitat de liquidar-lo mentre el nou llogater no té pressa per agafar el relleu. Si no pot estranyar a ningú que els comerciants no tinguin gaires ganes de tirar del carro, també és cert que ara més que mai potser és hora de que estiguin més units per superar els reptes que encara se'ls plantejaran.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT