PUBLICITAT

Un comerç més transparent i més atent per guanyar la partida

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Des d'aquestes pàgines com de tantes altres, hem insistit en la competitivitat de preus i el diferencial fiscal per atraure turistes i sobretot compradors. Però potser no n'hi ha prou amb tenir un bon preu. Alguns empresaris i comerciants ja ho diuen: «de preu en sap fer tothom». El que en canvi no sap fer tothom –tenint en compte el balanç del Servei d'Atenció al Consumidor (SAC) de la Unitat de Comerç i Consum del Govern–, és donar un bon servei al client. I és que en dos anys les denúncies dels consumidors s'han duplicat, passant de 112, el 2011 –any en què va entrar en funcionament el SAC, tot s'ha de dir– a 258. Els sectors més denunciats són l'electrònica i els serveis immobiliaris i les queixes més recurrents són la manca de conformitat amb l'article o el servei adquirit, però també l'abús de poder. És evident que al comerç i als serveis en general, els falta excel·lència per garantir la bona atenció al client i alhora la qualitat del producte, que pot ser major o menor, però que sempre ha de ser ben explicada. Aquesta atenció, la que no té en compte l'esforç, perquè considera que no hi ha ni feines ni clients petits, sinó que totes i tots l'interessen, és potser la més absent en el sector comercial que d'altra banda, necessita més que mai sumar trets diferenciadors per reconquerir mercat i guanyar la partida a la crisi. Una atenció que va sempre acompanyada de transparència, perquè la temptació de vendre gat per llebre també es forta en moments en que molts es veuen abocats a reduir marges o fins i tot a vendre per sota el preu de cost. Però, informar el client és el primer deure de tot bon comerciant perquè és la millor manera de guanyar-se'l i d'evitar-se disgustos.

El comerç ja disposa de fulls de reclamació i té la obligació d'informar els clients de que estan a la seva disposició, des del passat 10 d'agost, però se'n veuen ben pocs.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT