PUBLICITAT

Fulls de reclamació per a tots i no només per a uns quants

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

El Ministeri d'Economia ha elaborat un reglament sobre el full oficial de queixa, reclamació i denúncia de consum on s'unifica el format i s'estén la seva obligatorietat a tots els comerços, empreses i serveis que puguin treballar a Andorra. Aquests establiments hauran de disposar d'aquests fulls a partir del 10 d'agost, quan entra en vigor el reglament. Una mesura que, segons el ministre portaveu, Jordi Cinca, dóna una «amplíssima cobertura a nivell de modernitat i seguretat d'un centre comercial i de serveis tan important com és Andorra» i té una «clara vocació de ser transparents amb els clients i de donar garanties perquè es puguin expressar i puguin traslladar les seves reclamacions». D'aquesta manera es desenvolupa la Llei de competència efectiva i protecció del consumidor, aprovada a mitjans del juny passat

Els fulls de reclamacions són un instrument institucional que beneficia tant a consumidors i usuaris com a agents del mercat, ja que suposen canalitzar de forma civilitzada l'existència d'un conflicte entre tots dos, que l'organisme administratiu competent ha de posteriorment resoldre en el sentit que la normativa estableixi. Per tant, la seva utilització de forma amistosa és l'eix del seu bon funcionament.

A partir de demà tots els establinets, i no només un quants, hauran de disposar dels fulls per canalitzar les queixes dels usuaris.

El full de reclamació no és la panacea per resoldre tots els conflictes en matèria de consum. El procediment que comporta la presentació d'aquest document només pot comportar una sanció o multa per a l'establiment denunciat, sempre que els serveis de consum trobin proves per a això. D'aquesta manera es posa fi a una situació estranya en un país dominat pel comerç.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT