PUBLICITAT

Unes xifres d'atur millors que s'han de llegir amb prudència

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Un dels temes més preocupants de la crisi és l'atur. Es tracta de l'indicador més fiable de l'evolució de les empreses, de la salut de l'economia i de la resposta del turisme. Fins ara Andorra no s'ha escapat de la tendència al creixement de la desocupació. Al principi el seu efecte passava més desapercebut per la marxa de les famílies, però a mesura que el fenomen s'ha anat consolidant i ha acabat afectant a residents veterans i andorrans, els estralls de la desocupació laboral s'ha fet més evident i ha estat una de les principals preocupacions de ciutadans i polítics. L'alarma va saltar quan es va superar la barrera del miler d'aturats, una xifra que es pot considerar psicològica però molt indicadora en relació al nivell d'atur, ja que el mercat de treball és el mirall de la recuperació econòmica. Encara que amb molta cautela, les xifres anunciades ahir pel ministre portaveu han de ser acollides amb satisfacció. I és que el Servei d'Ocupació va registrar el mes passat un total de 847 persones inscrites, el que suposa un descens de 173 persones en situació d'atur en relació al mes de juny, és a dir un -17%. En relació al mateix mes de l'any passat, les persones desocupades inscrites al Servei d'Ocupació van disminuir un 7%. Està clar que el factor de temporalitat és present lligat amb els mesos d'estiu i que seria agosarat parlar d'un canvi de tendència. Altres indicadors, com el de les matriculacions i les obertures de comerços són positius, i per tant des de la prudència es pot intuir que Andorra, tal com passa a l'entorn, pot haver iniciat molt timidament el camí de la millora. Tot i això, fa sis anys es van començar a veure brots verds per part de prestigiosos economistes. Per tant la recepta és continuar treballant per incentivar l'empresa i ajudar als desocupats.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT