PUBLICITAT

Un balanç amb lupa per a l'espectacle 'Scalada'

EDITORIAL

D'un aforament màxim de 50.000 espectadors en deu representacions, Scalada de Cirque Solei ha reunit 47.000 persones, segons les dades facilitades per Andorra Turisme. Primer de tot s'ha de dir que la professionalitat de la companyia canadenca és incontestable i que l'espectacle adaptat en format per a Andorra ha rebut els elogis del públic, que ha gaudit del número dels diferents artistes.

Scalada ha estat la gran aposta del ministeri per alimentar la temporada estiuenca. A banda de l'espectacularitat de les representacions, el principal objectiu era nodrir de visitants el sector turístic per incrementar les dades d'ocupació i donar un cop de mà al comerç.

Ara toca la feina principal que servirà per respondre si els 2,5 milions invertits en el Cirque Soleil han valgut o no la pena. L'objectiu d'Scalada no era concentrar els elogis per la seva qualitat artística, sinó aconseguir un retorn que justifiqui la despesa feta en uns moments poc propicis per gastar diners.

El ministre de Turisme, Francesc Camp, reconeixia ahir que aquest balanç es farà amb lupa, com no pot ser d'altre manera, per la qual cosa el balanç requereix de l'ús dels paràmetres necessaris per fer fiables els resultats.

Alguns hotelers ja han admès que els espectacles han servit per atreure nous mercats del centre i, sobretot, del nord d'Europa, com suecs, noruecs o finlandesos. Des de la Unió Hotelera asseguren que feia temps que intentaven portar aquesta mena de turistes a Andorra i que, finalment, ho han aconseguit, tot i que França i Espanya han estat els focus principals de la promoció d'Andorra Turisme. La xifra de 47.000 espectadors no permet treure conclusions. I efectivament, tota aposta té un risc, i per tant el balanç s'ha de fer amb lupa, com afirma Camp.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT