PUBLICITAT

Preus d'enderroc que no aporten cap benefici

EDITORIAL

Les campanyes de promoció turística en mengen un apartat important del pressupost de l'Estat. Només portar l'espectacle Sccalada ha suposat una inversió de 2,5 milions d'euros per animar la temporada d'estiu. Però al llarg de tot l'any Andorra Turisme, de la mà del sector privat, posa en marxa campanyes per atraure l'atenció dels visitants amb el convenciment que els ingressos que aporta el turisme beneficia al conjunt de la població que viu al país. El que es troba a faltar és una veu unànime pel que fa a quin model o perfil de visitant es vol. D'una banda hi ha qui menysté el que s'anomena turisme de masses, dit altrament de low cost o de baix poder adquisitiu, però del qual tampoc es pot prescindir, almenys de manera radical. L'estiu es considerat temporada baixa, tot i que l'ambient es superior al de la tardor i la primavera. És precisament en aquest període quan sovintegen ofertes als mitjans de comunicació estrangers que ratllen la ganga, amb preus sota cost que són incomprensibles des del punt de vista empresarial. Aquesta mateixa setmana s'oferien a Espanya nits d'hotels de quatre estrelles a 18 euros. Ja sabem que Andorra no pot vendre a l'estiu platges paradisíaques, però s'ha de mantenir una línia promocional d'acord amb els interessos de sector.

Andorra Turisme discrepa d'aquesta guerra de preus ferotge però no pot fer-hi res, com altres hotels que desitgen un mínim de tarifes que garanteixi un servei digne. Tanmateix, de vegades el que es barat no sempre és la millor opció. En canvi, hi ha el cas dels establiments hotelers que s'han posat d'acord per homogeneïtzar els preus i evitar tarifes d'enderroc. La prova pilot ha estat satisfactòria, ja que aquests hotels han aconseguit una major ocupació mantenint els preus de mercat. Els resultat s'haurien de tenir en compte des d'una òptica nacional.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT