PUBLICITAT

Les senyals d'alarma comencen a disparar-se en el comerç

EDITORIAL

Ahir el Departament d'Estadística del Govern va publicar les dades d'importació de mercaderies del juny passat que va completar amb les dels primers sis mesos de l'any i les dels últims dotze mesos. Res a fer, totes són negatives i per si això fos poc, estan confirmades pel mateix sector comercial. El portaveu de la Federació d'Associacions de Comerç (FACA), el vicepresident en funcions, Antoni Miralles, va reiterar que les vendes no van bé i no només això, sinó que va afegir que el comerç ha perdut un 10% de clients o el què és el mateix de compradors. Fins i tot cauen les vendes dels productes far –aquells que es venien fins ara pràcticament sols–, com són les begudes, el tabac i la perfumeria. Miralles és contundent i realista quan diu que «són tres senyals fonamentals que ens diuen que això no funciona». I de la mateixa manera, la baixada de vendes en altres sectors com la moda, els complements i les sabates, o l'alimentació també envien un senyal fort, i ens diuen que els turista ja no gasta ni bon tros el què solia gastar. I si el juliol es tancarà amb un balanç negatiu a tot Andorra, pitjor serà al Pas de la Casa, on el volum de negoci cau un 20% per la manca de turistes francesos. Una xifra que espanta i que segons Miralles no augura res de bo perquè «entrem en un terreny perillós». Sigui com sigui, aquestes dades venen a enterbolir els esforços d'Andorra Turisme i del Comú d'Escaldes-Engordany que acaba de llançar el nou espai comercial Vivand. I és que el problema ja no és tenir un comerç atractiu, competent i a bon preu, sinó que hi hagi compradors. No obstant això, potser val la pena fer una petita reflexió sobre la bona salut del sector de l'electrònica que tot i que no és per llançar coets, es manté. I es manté per dues raons, perquè qui més qui menys ja és addicte a les noves tecnologies, i perquè el client hi veu un diferencial de preu interessant.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT