PUBLICITAT

A vegades cal córrer menys per arribar a bon port

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Els automobilistes ho tenim pelut amb els Mossos d'Esquadra, que sembla ser es llencen a la cacera dels andorrans, una presa fàcil, perquè en aquest país qui més qui menys, prem el pedal una mica més del compte, no parlem d'exagerar, sinó d'una mica més. I quan ho fem, no ho fem perquè siguem uns fanàtics de la velocitat, sinó per escurçar distàncies, sobretot si es tracta d'anades i vingudes per feina o qualsevol altre necessitat del moment.

Ara els que haguem fet disparar algun radar dels que creuem pel camí, ens n'haguem adonat o no, i ens hagin parat o no, tenim tots el números de pagar la multa, perquè durant tres mesos la informació de la infracció que haguem comès i les nostres dades –matrícula del vehicle obliga–, estaran a la disposició dels Mossos. I si ens paren, –i es veu que a partir d'ara es dedicaran dia sí, dia no, a parar vehicles andorrans– faran una simple comprovació de rutina per veure si tenim alguna multa pendent i cobrar-la.

Però no ens ganyem, no és que els Mossos d'Esquadra ens la tinguin jurada, sinó que posen en funcionament un sistema que el proper novembre funcionarà a tot Europa i que té per objectiu fer respectar les normes de circulació europees. Els conductors estrangers representen el 5% del trànsit total i acumulen el 15% de multes, amb el sistema Eucaris qualsevol infractor, fins i tot, el d'un país tercer, serà localitzat i cridat a pagar. La UE preveu enviar la relació de matrícules i expedients als governs dels països d'origen. O sigui que no s'hi val a badar, a partir d'ara caldrà fer prova de paciència i estar més alerta a la senyalització, si cal, perquè tot infractor se'l pari o no, acabarà pagant. I als conductors que tinguin vocació d'Alonso només ens queda recomanar-los de no confondre la pista amb l'autopista, doncs a més de poc cívica, la seva actitud pot costar-los molt car. Ja se sap que a vegades cal córrer menys per arribar a bon port.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT