PUBLICITAT

La promoció d'Andorra bé val actuacions com la del Cirque

EDITORIAL

Després de l'èxit aclaparador de la primera actuació del Cirque du Soleil, les reivindicacions del ministre de Turisme, Francesc Camp, abastament criticat per aquesta i altres idees, no s'albiren tan exagerades ni fora de context com algunes veus volen fer creure. L'espectacle Scalada va reunir prop de 5.000 persones –una cinquantena no va poder entrar al recinte en arribar tard–, dissabte passat, dia de l'estrena, a l'aparcament del parc Central. I moltes d'elles eren turistes. Turistes, un bé actualment escàs que Andorra malda per no perdre. Però, per a reconquerir-los calen mitjans, cosa que no es cansa de repetir Camp, mal pesi als detractors. I és que avui, Andorra ja no és el dutty free que venia lliurement sense esforç i sense necessitat ni d'esquers, ni de publicitat. Ben al contrari, en els últims anys Andorra s'ha guanyat una certa reputació de país car amb botigues cares, a excepció d'un parell d'articles, que podríem qualificar de clàssics però que tampoc no fan la unanimitat entre tots els turistes. Potser el que passa és això, que per primera vegada en la nostra història recent cal que ens esforcem més per vendre i no només mercaderia sinó també país, en el bon sentit, és clar. El ministre de Turisme potser no va tan equivocat quan diu que «no es canvia el turisme d'un país i no es pot créixer si no s'hi dediquen esforços propis». I això, és precisament, el que des del ministeri intenta fer. Crear noves expectatives per captar més visitants, els que ens han estat fidels i els que vindran per primera vegada. Ara bé, també caldrà que tots els agents turístics i la societat, en general, s'esforcin de la mateixa manera, perquè el bon record d'Andorra no és limiti només a la visió d'un bon espectacle o a l'experiència d'una bona activitat. Cal que tothom s'impliqui i acompanyi aquest esforç perquè la inversió surti rodona.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT