PUBLICITAT

La solidaritat comença a casa i cada dia són més els necessitats

EDITORIAL

La Fundació Tutelar Privada va presentar ahir la memòria de l'any passat que constata una vegada més, l'increment del nombre de persones que necessiten ajuda i consell en tots els àmbits. Persones grans, persones joves, famílies i infants que no podrien tirar endavant sense l'ajuda de tota la societat. Una ajuda que es canalitza a través d'entitats com la Fundació Tutelar Privada que no obstant això, va lamentar ahir que les aportacions de particulars es van reduir de tal manera que no va poder cobrir algunes de les prestacions que volia oferir als més necessitats. Es tracta d'ajudes diverses que van des de l'assistència sanitària fins al finançament de colònies per als més menuts. Si les aportacions són essencials per a la Fundació per poder anar més enllà i millorar la situació de les persones incapacitades, també és cert que en l'últim exercici la Fundació va cobrir més necessitats bàsiques i ja ha anunciat la necessitat de tornar a negociar amb les administracions les ajudes que rep per satisfer la demanda. I és que la Fundació va respondre present a totes les peticions que va rebre, ja fossin de l'Administració de la Justícia com del Servei d'Infància del Govern, entre d'altres. Com també va respondre a una allau de consultes, 124 en total, de persones que sens dubte, no sabien a qui dirigir-se. O sigui que l'augment de persones en situació de precarietat no és cap invenció sinó que és una realitat ben tangible. Cal mimar les entitats que com aquesta estan a l'aguait dels problemes de la ciutadania, perquè sovint oblidem que en el nostre món tan confortable també hi ha pobresa i marginalitat. Precisament perquè el nostre món és ric, algunes persones no veuen aquestes situacions ni com un factor de risc ni de trencament social. I tampoc poden percebre que la urgència és tan apremiant com en qualsevol altre lloc. Costa ajudar als que tenim al costat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT