PUBLICITAT

Amb rebaixes o sense, el consumidor sap el què vol

EDITORIAL

Els lectors d'EL PERIÒDIC D'ANDORRA han contestat aquesta setmana a la pregunta de si les rebaixes haurien d'estar regulades pel Govern i segons els vots recollits a la web, el 81% opina que hauria de ser així, mentre que només el 19% opina que no. Sense voler contrariar a ningú, la realitat de les rebaixes al segle XXI queda molt lluny de la realitat de les rebaixes el segle passat i fins i tot, a la realitat de fa tan sols una dècada. I és que els sistemes de venda i els hàbits dels consumidors també han evolucionat molt. Amb la venda per internet, les botigues outlet, les rebaixes privades, les rebaixes anticipades i les pròpies rebaixes, a més de les promocions, descomptes especials i liquidacions –que pel seu caràcter especial si que estan regulades i entenem que ho han d'estar–, el consumidor té molt per escollir. I de fet ho fa, perquè el consumidor és cada vegada més exigent però també més intel·ligent, com admeten molts comerciants. El consumidor sap el què busca, el què vol i el què està disposat a pagar. Cada vegada és més difícil conquistar-lo o enlluernar-lo amb arguments que s'aparten de la lògica aclaparadora dels números i de qualitat. O sigui que el fet que les rebaixes estiguin regulades per llei o no, fa canviar poc o gens els ingressos de caixa si el comerciant no ofereix un producte que té una bona relació entre qualitat i preu, i que aquest sigui atractiu. S'han acabat els temps en què els calaixos s'omplien sols, amb rebaixes o sense.

Al segle XXI, cal ser molt competitiu en tots els aspectes i potser caldria començar per trobar algun producte que els clients espanyols i francesos no puguin trobar als seus països respectius, i així oferir-los alguna novetat i algun producte que no puguin comparar, començant pel preu, amb els que tenen a casa. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT