PUBLICITAT

Un discurs marcat per les limitacions de la crisi

EDITORIAL

Ahir va ser el torn del cap de Govern en la primera jornada d'orientació política al Consell General. Bona part del discurs va girar entorn del mapa impositiu i Toni Martí va deixar anar finalment a quines rendes gravarà l'impost de la renda. Serà del 5% (el més general perquè afectarà a la majoria dels obligats tributaris) a partir dels 24.000 euros anuals i del 10% quan se superin els 40.000. L'argument demòcrata és que s'ha optat per un segon llindar de 24.000 euros perquè correspon al salari mitjà i pel plantejament de generalitat que ha de tenir l'IRPF perquè amb un sol llindar de 40.000 euros molts quedaven fora i més mes avall de 24.000 en moments complicats podria afectar a les rendes mitges i mitges baixes. La CASS serà l'encarregada de fiscalitzar l'impost i farà una retenció a l'origen perquè el procés sigui més àgil i no s'hagi de fer declaració de la renda. Aquest model i altres, com sol passar en la majoria de països, és el que assegura que les nòmines no s'escapin de pagar, per això caldrà està a l'aguait perquè tothom compleixi amb les seves responsabilitats. Martí va fer un repàs a la primera meitat de legislatura i a les inversions pendents, que es resumeixen en una quantes obres públiques. Va assegurar que no s'instauraran més impostos amb ell, una promesa evident perquè el país no pot aguantar més pressió fiscal després de les noves figures impositives que s'han instaurat i perquè el calendari deixa més a prop la cita de les generals com per adoptar mesures impopulars.

No va quedar fora del discurs l'obertura econòmica, de la qual el cap de Govern va destacar la creació de 150 llocs de treball en deu mesos, un bagatge minse per a la que ha de ser la clau de la recuperació. Finalment, pel que fa a la reforma de la CASS, el lider demòcrata va descartar un augment de les cotitzacions a curt termini, tot i que aquest és imprescindible. Temps al temps.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT