PUBLICITAT

Una inspecció molt acurada i fins i tot, draconiana

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Prop del 30% dels vehicles que havien de passar la Inspecció Tècnica oficial (ITV) els primers tres mesos de l’any, no l’han passat, cosa que representa gairebé 3.900 vehicles de totes categories, segons el departament d’Indústria. Una xifra que si es manté batrà tots els rècords dels últims anys, ja que l’any passat van faltar a la cita 11.300 vehicles i el 2011 12.000 més. O sigui que aquest any s’anuncia com un dels de més penúria amb 13.500 vehicles que faltarien a la cita, de no variar el percentatge actual. Un nombre que ens torna a situar a nivell del 2011, després de la lleugera recuperació de complidors, o potser de més persones amb més mitjans econòmics de l’any passat. I és que Indústria també explica l’absentisme a l’ITV pel fet que alguns vehicles tant d’ús particular com d’ús comercial, s’han donat de baixa durant el primer trimestre de l’any.

Amb això, també es podria pensar que el parc automòbil s’està renovant si no fos pels mals resultats dels concessionaris. Per tant, tot fa pensar que molts automobilistes fan el que poden i potser miren d’evitar la inspecció, no perquè els entusiasmi sinó perquè s’estimen més no esbrinar si podran afrontar el què vindrà després... I és que tal com va fer palès un conegut empresari del sector de transport de viatgers en la reunió organitzada per la CEA, entre l’empresariat i els ministres d’Economia i Interior, Jordi Alcobé i Xavier Espot, la ITV del nostre país és «més papista que el Papa».

L’empresari va tornar a reiterar ahir que és una de les més estrictes d’Europa i que fins i tot, un Mercedes acabat d’arribar d’Alemanya no la va passar. També es va queixar de que «a tot hi veuen pegues» i del fet que si una reparació requereix una peça que cal anar a buscar a l’estranger, la ITV no en vol saber res. Passats els quatre dies hàbils que és el termini que dóna per arreglar el vehicle, torna a cobrar!



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT