PUBLICITAT

Més turistes durant l'hivern en un escenari dolent

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Andorra Turisme i el ministeri han fet una aposta arriscada de cara a la promoció estiuenca amb la contractació de la coneguda companyia canadenca Cirque du Soleil. Fins a la data han estat diverses les veus que s'han alçat contra la despesa de 2,5 milions d'euros que costarà l'espectacle dins d'un marc de retallades i d'estalvi generalitzat. Objectivament, però, la resposta dels sectors turístics ha estat positiva i moltes de les entrades de pagament ja estan en les seves mans per destinar-les als clients. Es veu aquesta representació de luxe com un imant capaç d'atreure turistes i visitants i que el Cirque du Solei sigui l'excusa perfecta per a molta gent que estiueja a la costa catalana per fer una escapa a Andorra. La inversió en la companyia canadenca s'ha de veure com una inversió de país. Potser no agrada ser clars, però el muntatge no està motivat per satisfer als ciutadans del país –que també podran gaudir-lo– sinó per dinamitzar la temporada estiuenca i ajudar a l'activitat de tots els sectors encarats directament al turisme. Després s'hi podrà fer balanç de si el retorn justifica la inversió, i de si comerciants i hotelers estan satisfets.

Es pot estar perfectament en desacord amb l'actuació d'Andorra Turisme i del ministeri, però seria inadmissible tenir que fer-ho per innacció. En un moment en què captar turistes de França i Espanya és complicat és un repte important revertir la tendència. S'ha de destacar doncs, l'increment d'un 5% del nombre de turistes que han visitat el Principat aquest hivern passat, i aquest és l'objectiu a l'estiu amb l'espectacle Scalada. La campanya d'estiu manté la imatge i el concepte de la història en blanc i té com a element principal la visita del Cirque du Soleil. La competitivitat, com 's'ha dit altres vegades, passa únicament per mantenir els esforços promocionals, i que aquests siguin efectius.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT