PUBLICITAT

Carlemany es confirma com una de les protagonistes de l'estiu

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La decisió del Comú d'Escaldes-Engordany d'obrir l'avinguda Carlemany al pas exclusiu de vianants, o de tancar-la al trànsit rodat –com es vulgui dir–, el proper mes d'agost, és una iniciativa doblement intel·ligent. De primer, perquè el projecte no pot fracassar, ja que el mes d'agost és el de més freqüentació turística de la temporada d'estiu. I de segon perquè el juliol, Andorra oferirà l'espectacle Scalada del Cirque du Soleil. Així, la primera atracció onírica del Cirque du Soleil, es veurà complementada per l'obertura de la gran avinguda d'Escaldes-Engordany als vianants, com un nou centre comercial a l'aire lliure, amb animacions i dinamitzacions al carrer. Un estiu rodó per a Andorra, encara que no serà tan rodó per a tots els comerciants, perquè ja se sap que la gent crida a la gent, com també se sap que les zones, que comercialment funcionen millor, són Carlemany i el tram de l'Avinguda Meritxell que va des del carrer de la Unió fins al pont de la Rotonda.

O sigui que als pobres comerciants de Meritxell que s'han queixat de la limitació a un sol sentit de circulació a l'avinguda, perquè això els feia perdre moltes vendes, tampoc se'ls albirà un estiu molt prometedor. I és que mentre a Meritxell es veuran circular cotxes, a Carlemany es veuran circular moltes més persones. Com han reiterat el president de la Cambra de Comerç, Marc Pantebre, la presidenta de l'Associació de Comerciants i Propietaris de Meritxell, Sònia Yebra, i els mateixos cònsols de la capital, calia una mica de paciència per avaluar, amb coneixement de causa, tota l'actuació que es volia fer per tornar a l'avinguda la capitalitat que arborava –fins no fa tants anys– i que avui sembla que ja ha perdut. El comerç a les avingudes Santa Coloma i Príncep Benlloch és gairebé inexistent i l'ombra d'aquesta aturada comença a allargar-se cap a l'avinguda Meritxell.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT