PUBLICITAT

L'estranya marxa enrere dels comerciants de Meritxell

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Al Comú d'Andorra la Vella i també a l'Associació de Comerciants i Propietaris de Meritxell la reconversió de l'avinguda en un sol sentit s'ha convertit en un mal de cap. Cal fer pedagogia en aquest tema i recordar que va ser la mateixa associació la que va sol·licitar el canvi en el trànsit i que els diferents dirigents comunals van dialogar amb els comerciants en un moment en què la mirada estava posada en les queixes a l'entorn de l'avinguda Carlemany. Però ara hi ha un grup de dissidents que es queixen amargament que la reconversió en un sol carril està perjudicant les vendes fins a una caiguda del 70%, una xifra que sembla del tot exagerada. El que calia era conversar amb els ànims calmats i no donar arguments tant peregrins com dir que són millors unes voreres més estretes perquè obliga als vianants a circular més a prop dels aparadors. En tota aquesta polèmica hi una lamentació ben certa com són els embussos que s'estan creant a la rotonda del Govern i a Prat de la Creu, el que demostra que l'àmbit de la circulació no està gens resol, però el cònsol menor, Jordi Minguillón, va assegurar que no hi ha res irreversible.

Finalment hi ha por al canvi, hi ha por a les veus discrepants i l'Associació tira la tovallola, segurament en la que és l'actitud més fàcil, el que no vol dir la millor. Han estat unes veus –no se sap si de majoria o de minoria– les que han acabat imposant el seu criteri, i s'ha fet públic l'anunci de tornar als dos carrils de circulació abans de comunicar-lo a la cònsol. S'ha de recordar que la corporació local va deixar en mans de veïns i comerciants la postura final. Sempre hem defensat que guanyar espai per als vianants és una oportunitat per a les zones comercials. En aquest cas no hi ha hagut temps per conèixer els resultats de la prova pilot i s'ha optat per la solució més fàcil: no fer res.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT