PUBLICITAT

La hipòcrita complaença per a la picaresca fiscal

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El 42% dels joves espanyols entre 18 i 24 anys justifica el frau fiscal per diversos motius –«circumstàncies de la vida personal o empresarial»– segons un baròmetre publicat per l'Institut d'Estudis Fiscals. I en una mesura menor, però també important, els joves, els que van a governar la nostra societat en pocs anys, assenyalen que el frau és una cosa consubstancial en els impostos, tots tendeixen a fer-ho i d'aquesta manera s'aconsegueix un cert equilibri . Espanya és un dels països amb major frau fiscal, gaudeix d'una economia submergida que ha de caminar entre el 25 i el 30% del PIB, té una tradició de picaresca per enganyar, evadir impostos ... i responsabilitats personals. Així ho afirma Francisco Mur de Iscar, que assegura que és la mateixa societat que no està disposada a rebaixar la qualitat dels serveis públics. Ni molt menys la gratuïtat de molts serveis i prestacions: educació gratuïta fins a la Universitat, sanitat gratuïta, bones autopistes i autovies ... sense peatges, serveis socials de primera, atenció a la dependència ... Però, si és possible, sense pagar impostos.

Aquesta forma de pensar està també molt arrelada a Andorra, on la consciència fiscal és encara més nova que a països del sud d'Europa, com Espanya o Portugal, i on s'ha de fer una feina més profunda per aconseguir arrelar la idea de que la contribució fiscal va en benefici de tots. El ministre de Finances i Funció Pública, Jordi Cinca, va informar ahir de la imminència de la liquidació del nou Impost General Indirecte (IGI) a la finalització del primer trimestre de l'any i a la qual s'hauran d'acollir les empreses amb una facturació anual entre els 250.000 euros i 3,6 milions d'euros. Per aquest motiu, el Govern engegarà una nova campanya informativa que consistirà en l'enviament de correus electrònics als empresari, la qual s'ha de considerar com a molt apropiada.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT