PUBLICITAT

La xacra com a malaltia de les persones alcohòliques

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Avui publiquem el dramàtic cas d'una persona addicta a les drogues. En aquest cas es tracta d'una substància legal, però alhora letal per a qui pateix aquesta addicció que ha de ser tractada com una malaltia. I remarquem el terme malaltia perquè l'alcoholisme es precisament una malaltia, però continua sent una xacra social perquè es rebutjada per moltes persones. A diferència d'una altra droga admesa socialment, l'alcohol també forma part de la cultura mediterrània, però en canvi la persona malalta per aquesta addició rep en molts casos el rebuig social. Sí, l'alcoholisme és una malaltia progressiva, crònica i degenerativa, amb símptomes que inclouen una forta necessitat de prendre tot i les conseqüències negatives. La Unitat de Cures Addictives (UCA) és la responsable d'atendre els casos relacionats amb la droga i amb l'alcoholisme. Més de la meitat dels pacients que atenen els especialistes de la Unitat de Conductes Addictives tenen problemes d'alcoholisme. La xifra concreta és del 55% En termes més generals, les dades més recents de l'OMS asseguren que el 3% de la població a Europa té problemes addictius relacionats amb la ingesta d'alcohol. Aquestes dades mostren la gravetat de la malaltia de l'alcoholisme i la penetració que té a la societat. El pitjor de tot és que malgrat les entitats que treballen en la recuperació d'aquest tipus de malalts, molt d'ells neguen la seva addició i cauen en un infern que els porta a l'aïllament social, trencant els llaços familiars i situant-se en la marginació.

L'arribada de la crisi econòmica no ha comportat un augment del nombre de persones amb problemes d'alcoholisme, tot i que des de l'UCA sí que han notat que les situacions socials que pateixen els pacients són més complexes: estan aturats i estan més temps sense feina perquè no en troben.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT