PUBLICITAT

Massa factors influeixen en els resultats turístics

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

En el que ha estat un dels millors hiverns pel que fa a l'abundància de la neu els hoteleres temen que sigui la pitjor temporada de la dècada. Sembla una incongruència, però és així de real. El turisme és molt volàtil, depèn de moltes circumstàncies normalment poc controlables i, diguem-m'ho, el sector és procliu també al pessimisme.

L'ocupació hotelera del febrer passat no va superar el 75%, i tot i que es va situar gairebé al mateix nivell que l'any passat (75, 25%), no compleix amb les expectatives del sector que la situava al voltant del 85%, segons fonts de la Unió Hotelera (UHA). Com que la temporada d'hivern s'escurça aquest any de quatre a tres mesos, els hotelers confiaven en una afluència més gran sobretot el gener i el febrer, cosa que no ha estat així. Al gener els establiments no van arribar al 62% d'ocupació, i les condicions meteorològiques adverses van afectar molt, sobretot per les vacances de Carnaval que és quan, tradicionalment, es reben més turistes francesos. El tancament dels accessos al Pas de la Casa però també les males condicions per circular a banda i banda, de les fronteres, van ser, a més a més de la crisi, els culpables d'aquestes males xifres. Segons la UH, aquest any s'han perdut més de 15 dies perquè tot i que hi ha hagut molta neu, la gent en arribar la Setmana Santa canvia de xip. Quant a les reserves per Setmana Santa estan molt aturades i no superen el 50% tot i que les reserves d'última hora poden canviar l'indicador.

Mentre encara no s'ha fet balanç definitiu de l'hivern, Andorra Turisme ja té ultimada la campanya de primavera. No hi ha alternatives possibles que continuar treballant sense pausa perquè Andorra sigui sempre un destí turístic, més enllà que els resultats no s'adiguin amb els esperats. Pitjor seria no fer-hi res.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT