PUBLICITAT

Calendari de rebaixes sí, però amb períodes llargs i anticipats

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Més que per l'alliberament de les rebaixes, els comerciants aposten per un calendari que estableixi un període llarg, de dos mesos, i una data d'inici que s'anticipi sempre a les dels països veïns. O sigui que se situen entre la proposta socialdemòcrata de limitar-les a sis setmanes i la demòcrata d'alliberar-les i que el propi sector s'autoreguli. El problema però, segons el vicepresident de la Federació d'Associacions de Comeciants d'Andorra (FACA), Antoni Miralles, és que tot i que el sector empresarial ha madurat molt en els últims anys, la concertació encara no és del tot a l'ordre del dia per deixar les rebaixes sense calendari. Cosa que a més a més, sempre afavoriria els grans establiments en detriment dels petits. Però aquesta no és l'única reflexió que surt de la FACA, sinó que la raó més rellevant que addueixen els comerciants és una pèrdua d'oportunitat per promocionar tot el país alhora. Establir un dia per iniciar el període de descomptes es percep no només com una oportunitat de negoci, sinó també com una oportunitat de mediatitzar les rebaixes a través de campanyes conjuntes, cosa que s'ha començat a fer amb Andorra Turisme. I també com la possibilitat de promocionar-les encara més, amb iniciatives complementàries puntuals. I és que la majoria de comerciants aposten per crear un data distintiva, com és el cas del boxing day a Londres o el Black Friday a Nova York. Una data que, a la llarga, es converteixi en una marca coneguda i reconeguda al nostre entorn, i que englobi tot el comerç com a reclam turístic en una oferta on han de sumar tots els sectors per ser el més variada possible. Els comerciants argumenten que un país turístic no es pot deixar perdre cap ocasió per comunicar a l'exterior ni cap argument que pugui fomentar una reacció entre els excursionistes i turistes que ens visiten regularment.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT