PUBLICITAT

Primers euros andorrans gràcies a l'acord monetari

EDITORIAL

L'aplicació de l'acord monetari amb la Unió Europea comença a ser palpable per als ciutadans. Primer per l'atribució a l'Institut Andorrà de Finances (INAF) de més competències per supervisar el sistema financer, i homologar les seves funcions a les d'un banc nacional, en la mesura que el seu control també dóna més credibilitat a les entitats financeres andorranes, més enllà de les nostres fronteres. I de segon, per la voluntat del Govern d'encunyar la primera emissió d'euros andorrans. El BOPA publica avui el concurs d'idees per al disseny de gairebé totes les monedes des de la d'un cèntim fins a la d'un euro, perquè la de dos euros portarà definitivament l'escut d'Andorra i el lema virtus unita fortio i no cal que entri a concurs. La fabricació dels 6,5 milions de peces per un valor de 2,5 milions d'euros començarà a final d'estiu a les cases de moneda de França i Espanya, i el Govern espera tenir el vist i plau de la Unió Europea per posar-les en circulació, a començament de la tardor. I per als que pensen que encunyar euros andorrans és una pèrdua de temps i de diners, el ministre de Finances, Jordi Cinca, va explicar ahir que el 20% del valor facial de l'emissió, és a dir uns 500.000 euros, ja està reservada als col·leccionistes, cosa que permetrà sufragar el cost de tot el procés i alhora evitar que els euros andorrans desapareguin de la circulació quatre dies després d'haver estat encunyats, com va passar amb els de la Ciutat del Vaticà. En quant al disseny de les peces, tot i el concurs, el Govern també ha deixat clar que vol motius molt significats com la Casa de la Vall, el romànic o el patrimoni natural, sense fer cap mena de distinció entre els elements que el conformen, ja sigui la fauna, la flora o el paisatge. Cosa que fa esperar que les monedes seran atractives i que contribuiran a despertar la curiositat dels europeus per aquest petit país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT