PUBLICITAT

Una riquesa culinària poc explotada en l'àmbit turístic

EDITORIAL

La xef i restauradora Elena Arzak confia en el turisme gastronòmic com a motor perquè Espanya surti de la crisi i percep en aquest camp el «futur» del país, ja que l'agroalimentació és un sector «en continu augment» i capaç de generar importants ingressos econòmics si no se li resta qualitat.

La gastronomia s'està convertint en un reclam turístic molt important i un atractiu de la destinació i Andorra ha apostat per potenciar-la com un producte turístic més afavorint el turisme gastronòmic.

El turisme gastronòmic consisteix a conèixer i degustar el menjar tradicional d'un poble, és una manera d'acostar-se a la cultura, història i costums d'una comunitat. Aquest tipus de turisme també permet al turista gaudir de nous sabors i preparacions culinàries.

Es tracta d'una nova opció, on les persones del bon menjar estan disposades a experimentar una aventura culinària que consisteix a visitar restaurants, visitar mercats, visitar les cases dels pobladors i participar a les festes locals. Aquests i altres són arguments de pes per acollir amb satisfacció i expectació la creació de l'Acadèmia de Gastronomia d'Andorra i Pirineus que neix amb l'ambiciós repte de situar el Principat en els mapa de destinacions per als viatgers de bon paladar.

Aquest objectiu tindrà dels ingredients principals per fer realitat aquesta aspiració, com és una matèria primera de qualitat, una tradició culinària contrastada, i uns xefs i restaurants de prestigi que han d'aportar el seu art als fogons per potenciar el turisme gastronòmic.

Hi ha potencial suficient i l'Acadèmia pot ser l'eina necessària per encarrilar aquest projecte, apadrinat per l'homologa espanyola. L'entitat ha de tenir la destresa per treure profit d'aquesta riquesa de la cuina andorrana i potenciar veritablement aquest àmbit.



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT