PUBLICITAT

El Govern rescata la intenció de construir un heliport

EDITORIAL

Tothom pensava que el Govern havia descartat en aquests moments, per raons econòmiques, reactivar el projecte d'heliport nacional. Després del fracàs al Roc de Patapou per la pressió popular i per un informe de tècnics francesos que van ajudar l'Executiu a sortir de l'embolic de la forma més elegant i evitar un reves judicial, semblava que l'heliport havia queda aparcat. Primer perquè no hi ha diners a la caixa, i segon perquè, a diferència del Patapou, ara –si no s'afirma el contrari– no hi ha un inversor particular disposat a finançar unes obres costoses per posar la infraestructura a disposició dels interessos de l'Executiu.

El ministre Portaveu, Jordi Cinca, va explicar dimecres després del Consell de Ministres que el Govern es posarà en contacte amb tots els comuns per recollir informació sobre terrenys que reuneixin les condicions adients per albergar un heliport. Evidentment, el Gabinet s'inclina de forma clara per una ubicació propera a les parròquies centrals, però no és fàcil per l'orografia andorrana i per la densitat urbanística donar amb un espai que rebi l'OK dels tècnics. Partint de la base que, inversió a part, hi ha unanimitat sobre la conveniència d'una connexió aèria amb diferents ciutats –bàsicament Barcelona i Tolosa– que permeti captar una visitant amb un perfil molt determinat, no s'ha de posar molt impediments al projecte. Sí en canvi caldria refrescar la memòria a l'Executiu de l'existència d'uns terrenys prop de la gossera de la frontera hispanoandorrana que són de titularitat pública –de l'Executiu– i que van ser adquirits amb l'únic propòsit de fer un heliport.

L'OACI, a petició del ministre d'Ordenament d'aleshores, Xavier Jordana, va estudiar fins a 12 emplaçaments fins triar-ne un, la borda Vidal, just al costat de la frontera del riu Runer, i del qual consta l'adjudicació definitiva del projecte a càrrec del govern Pintat, amb una primera partida d'inversió que s'apropa als 240.000 euros i que suposava el 7,20% total d'una obra que s'havia d'explotar en regim de concessió. ¿Què ha passat amb aquest acord del Consell de Ministres?



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT